MotorStorm (PS3)

Usuń ten produkt z porównania

Towar w 17 sklepach w cenie od 89,00 zł do 276,00 zł



Zamówienie przedpremierowe: Zamów i zarezerwuj swój egzemplarz już teraz - gra zostanie do ciebie wysłana w piątek, 30 marzec 2007. Dostawa za darmo!

MotorStorm to przede wszystkim bezkonkurencyjna, ogromna swoboda, pozwalająca naprawdę poczuć moc off-roadowego szaleństwa, w której Gracz czerpie ogromną radochę z odkrywania, którędy to można sobie pojechać.Zapomnijcie o tym, że ktoś Wam smęcił o szarpiącej animacji i braku dynamiki. To były ułomności wczesnych wersji, po których nie ma już śladu. Pozostała za to niezwykła szczegółowość wykonania, wspaniałe efekty świetlne, niezwykle rozbudowane tereny wyścigów, stopniowe uszkodzenia pojazdów, świetna fizyka, urzekająca praca zawieszenia i różne szczególiki co rusz przykuwające oko. Ot, choćby sprawa samego bieżnika - o ile przy zwykłych samochodach daje znać o sobie umiejętnie wykorzystany bump mapping, tak już w przypadku motorów, quadów czy buggych wyraźnie widać wystające pojedyncze klocki ogumienia. Kapitalnie odwzorowano podłoże - spod kół pryskają kamyczki i błoto, ładnie zdobiąc pojazdy i kierowców, a na wysuszonej słońcem ziemi, za pędzącymi maszynami, prześlicznie wzbijają się tumany kurzu. W cieniu zaś wielkiej skały, gdzie podłoże jest nieco bardziej wilgotne, gdy przeleci po nim wesołe stado ścigających się wariatów, powstaje błoto, w którym pojazd zapada się nieco głębiej i wyraźnie traci przyczepność. Wszelkie ślady pozostawione na trasie nie znikają i są widoczne do końca wyścigu, tworząc wręcz koleiny w co bardziej uczęszczanych miejscach. Jednak zdecydowanie jednym z najmocniejszych atutów MotorStorm są dostępne tu trasy. Zapewne słyszeliście już o skrótach - i owszem, takowe są, ale podkreślanie ich obecności burzy prawdziwy obraz tras, po jakich przyjdzie nam śmigać. To nie tak, że mamy zwykłą drogę i ewentualne skróty, patent jakże znany i eksploatowany w różnych zręcznościowych wyścigach. Tutaj często masz po prostu potężny, zdający się nie mieć sztucznych ograniczeń teren, upstrzony różnymi rampami i innymi ciekawostkami (ot, chociażby trasa biegnąca po pochylonej skale - wjeżdżając na ten odcinek trzeba mieć odpowiednio dużą prędkość, bo inaczej maszyna zsunie się prosto w przepaść).



,

Gran Turismo 5 Prologue (JAP) (PS3)

Usuń ten produkt z porównania

Towar w 18 sklepach w cenie od 98,00 zł do 159,97 zł




Gran Turismo... Synonim dopracowania, doskonałej oprawy graficznej, wyważonego modelu jazdy, tuningu i niebywałej wręcz grywalności. Szpil wysmażony przez Polyphony już od 10 lat pokazuje, ile można wycisnąć z konsol ze stajni Sony. Jeżeli czegoś nie udało się zrobić temu teamowi, możesz być pewny, że nikt inny tego nie zrobi. Minie kilka lat, pojawi się kolejne Gran Turismo i okazuje się, że jednak... można było to zrobić! Nic dziwnego, że gra potrafiąca obnażyć pełny potencjał konsoli jest wielbiona i stawiana na piedestale. Był Szarak, Czarnula, a teraz przyszedł czas na ostre ściganie na PS3.

Na co spożytkowano moce obliczeniowe konsoli z procesorami, jakich nie powstydziłyby się pojazdy kosmiczne NASA? Wystarczy rzut oka na ekran i wszystko stanie się jasne. Pojęcie fotorealistycznej grafiki jeszcze nigdy nie było tak bliskie prawdy, jak w przypadku GT5P. Każde przetłoczenie i wypukłość karoserii, czy choćby znaczek wygląda równie dobrze, jak w rzeczywistości. I chyba tylko możliwości współczesnych telewizorów nie pozwalają dostrzec, że nawet naklejki na samochodach mają grubość setnych części milimetra;).

Wszystko staje się jednak mało ważne w obliczu tego, na co przyszło nam czekać niemal dekadę... Mowa oczywiście o widoku z kabiny! Tak! Wreszcie w Gran Turismo prowadzimy bolidy siedząc we wspaniale odwzorowanym kokpicie. W zależności od samochodu będzie można cieszyć się widokiem radioodtwarzacza, panelu nawigacji satelitarnej i karbonowych ozdobników. Uważny obserwator wypatrzy nawet szwy łączące fragmenty skórzanego wykończenia kierownicy i kokpitu! Oczywiście nie zabraknie ostrego przekładania rąk na kierownicy, sięgania do lewarka zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego. Jednak dla fanów prędkości ważniejsze będą - jakże rozbudzające wyobraźnię - "zegarki" z pracującymi wskazówkami! Zamykanie "budzika" i rozbijanie igły obrotomierza o obudowę na wymagających zakrętach toru Suzuka przyprawi niejednego o dreszcze...

Jeszcze większych emocji może dostarczyć wizyta w parku maszyn, w którym nie zabraknie najnowszych zabawek Subaru, Mitsubishi, Audi, a nawet kultowych Ferrari! Tym samym pojedynek czarnych rumaków z maski Porsche z ogierami ozdabiającymi atrapę Ferrari stanie się możliwy. Na szczęście Japończycy nie podziękowali za współpracę słabszym samochodom, które w dużej mierze stanowią o uroku serii GT. Ręka do góry, kogo nie rajcowała wizja katowania podrasowanego Golfa lub "beemki"... W nadciągającej odsłonie Gran Turismo nie zabraknie oczywiście klasyki z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli licznych wersji Nissana Skyline, przeróżnych wariantów i generacji Hondy Civic czy Mazdy RX-7. Warty podkreślenia jest fakt, że w piątej odsłonie legendarnej serii szyby stały się na tyle przejrzyste, że na replayach będzie można z powodzeniem zajrzeć do wnętrza. Totalny odjazd zapewni spojrzenie do tyłu w samochodach z centralnie umieszczonym silnikiem. Spodziewacie się, że ujrzycie oponentów zostających za Wami? Byłoby to stanowczo zbyt proste! Magicy z Polyphony zarwali pewnie niejedną noc, byś w Ferrari mógł ujrzeć doskonale odwzorowany silnik!

Kolejna niespodzianka czeka nas po wizycie w boksach. Dotychczas serwisowanie było prezentowane ze sporej odległości, a mimo to pojawiły się irytujące spowolnienia animacji. Możliwości PS3 pozwoliły na fotorealistyczne wręcz odwzorowanie mechaników oraz bezczelnie duże zoomy na nich oraz samochód oczekujący na uzupełnienie paliwa lub wymianę opon. Gran Turismo 5 Prologue wygląda doskonale. A jak sprawdzi się w praniu? Na grywalne demo przyjdzie poczekać do salonu w Lipsku. Jednak szpiedzy już teraz donoszą, że model jazdy stał się bardziej wysmakowany. Uślizgi opon, bujanie się seryjnego zawieszenia na zakrętach i rozgrzewanie się hamulców w trakcie wytracania prędkości prezentuje się jeszcze lepiej. Na pierwszych filmach widać doskonałą animację kół wybierających nierówności czy spontaniczną reakcję zawieszenia po kopnięciu w pedał hamulca. Redaktorzy Famitsu zapewniają, że Gracz będzie miał możliwość wyboru między dwoma stopniami odwzorowania fizyki - uproszczonym dla początkującym i realistycznym dla wyjadaczy.